dimecres, 15 de novembre del 2017

El Mul·là Nasreddin i els tres monjos


Una vegada, tres il·lustrats monjos viatjaven per Turquia amb desitjos de disputar amb els homes més savis del país. Van preguntar llavors al sultà a qui podien dirigir-se i aquest els va parlar del Mul·là Nasreddin Hodja. Els monjos van explicar que estaven interessats en trobar-se amb ell ja que cada un tenia una pregunta que fer-li. Llavors el sultà va fer cridar al Mul·là Nasreddin Hodja a palau.

- Deixem que facin les seves preguntes -va dir Nasreddin confiat quan li van explicar la raó de la visita dels monjos.

El primer monjo es va posar dret i va preguntar: - On és el centre de la terra?

- En aquest moment, aquest punt està exactament sota la pota dreta del meu ruc -va respondre Nasreddin amb seguretat-. Si no em creus, mesura la terra i ho comprovaràs.

El primer monjo es va anar i el segon va preguntar: - Quantes estrelles hi ha al cel?

- Tantes com pèls té el meu ruc.

- Com pots provar-ho?

- Si no em creus, compta'ls -va respondre Nasreddin.

- Com puc comptar tots els pèls del ruc ? -va protestar el monjo.

 - Tan fàcil és com que puguis comptar les estrelles del cel.

El segon monjo va fer un pas enrere, confós, i el tercer monjo es va posar dret:

 - Quants cabells tinc a la barba? -va preguntar.

- Tants com té el meu ruc a la cua.

- Com pots provar-ho?

- És fàcil -va contestar Nasreddin amb fermesa-, simplement arrenquem els pèls de la barba i els de la cua del meu ruc un per un i així sabrem el resultat.

Al tercer monjo no li va entusiasmar gaire la idea i també es va retirar, molt impressionat.

Els tres van estar d'acord en què havien estat derrotats... I Nasreddin va sortir de palau caminant a la en direcció al seu ruc que l'esperava distret...

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...